onsdag 30 november 2011

Både upp och ner idag

Jag skulle träffa min kompis med barn efter jobbet. Men när jag skulle gå så kom chefen förbi och ville prata. Så jag gick 45 minuter senare från jobbet och var tvungen att ställa in min träff med kompisen. Vi bestämde att försöka träffas på söndag istället.

Ledsen över det så åkte jag hem. Då bestämde jag mig att åka till Ikea själv. Jag köpte bokhyllan. Dörrarna vägde inte så mycket ca 3.5 kg per dörr men själva bokhyllan vägde nästan 20 kg. Det paketet drog jag från bilen till hissen (ca 7-8 m). Sedan drogs den några meter till från hissen till min hall. Det märks knappt på paketet att jag gjorde det.

När jag får tid och lust att sätta ihop den vet jag inte. Innan året är slut är målet.

Med bara några dagars mellanrum så har både Loba och Jagvilljagkan råkat ur för samma sak. Jag är så ledsen för bådas skull. Det är verkligen inte rättvist. De är värda att få barn.

Det FC skrev på sin blogg idag om det som har hänt beskrev mycket av det jag har tänkt och känner över dessa händelser.

Mitt lilla misslyckande känns nästan som ingenting mot vad de nu går igenom. Jag är nästan helt som vanlig igen.

Just nu som analyserar jag hela tiden både omedvetet och medvetet hur jag mår och mina trosor. Jag hoppas för varje dag som går att min lutealfas blir längre.

1 kommentar:

  1. Jo, det är väl så... Det gör i alla fall mig något mer ödmjuk att se andra, även om jag varit med om det själv. Men jag har ju inte varit dem. Och jag är tacksam att jag är någon annanstans nu.

    Lutealfasen brukar vara stabil till dess man närmar sig klimakteriet eller av annat skäl (tex att man varit gravid) förändrar hormonnivåer. Jag har en kortare lutealfas nu än jag hade som fertil... så du ska nog inte förvänta dig att den förlängs magiskt. Det kommer den nog inte göra. Follikelfasen kan variera, men lutealfasen brukar förbli någorlunda stabil för en viss kvinna.

    Är den extremt kort kan det då vara en god plan att prata med gyn om progesteron, eftersom kort lutealfas ofta hänger ihop med progesteronnivån. Runt 9 dagar är okej och jag vet inte riktigt HUR kort din lutealfas egentligen är?

    SvaraRadera