onsdag 16 november 2011

Funderar på om jag ska testa igen

Jag läser om låghormonare som testar positivt först i vecka 20 när jag googlar.

Jag vill inte testa igen men jag känner nu att mitt liv står still på grund av att jag inte vet. Jag ville äta en salami- och briemacka igår men gjorde inte det pga ifall jag är gravid. Jag undviker att lyfta tungt ifall jag är gravid. Jag känner att jag inte vågar litar på graviditetstest.

Jag fick bara en dag av att känna att allt var som vanligt och det var i fredags.

Jag är faktiskt arg för att jag inte får går vidare i mitt liv. Varför är det så svårt att få ett tydligt och slutgiltigt negativt besked?

1 kommentar:

  1. Vad jag har förstått (googlade också en del när jag hade mitt utomkveds eftersom jag då plussade sent) är att låghormonare är extremt ovanligt. I de allra flesta fall handlar det om att kvinnan fått ägglossning senare än normalt. Så jag skulle säga att testar du negativt nu och har fått mens är sannolikheten typ 99.9% att du inte är gravid utan bara hade en konstig cykel. Så testa igen så får du veta

    SvaraRadera