torsdag 24 november 2011

Ekonomisk framtid

Nu så låter jag bara tiden gå. Spara det jag kan och sen får jag väl se hur mycket pengar jag har i mars och april.

Jag skulle vilja prioritera att betala av kreditkortsskulden men det blir väl minimibeloppet jag betalar varje månad.

Det som är lite jobbigt är väl att jag vill kunna göra något på min semester nästa år. Jag tror inte jag kan spara ihop till både inseminationer och semester.

Nu när jag får lön imorgon ska jag kanske köpa en trisslott. Jag brukar köpa trisslotter som julklapp till min familj. Att spela på lotto och liknande är inget jag brukar göra. Fast jag vill nog spela ca 20 kr innan jul. Hoppas på en egen julklapp.

Men det är inte bara min ekonomiska framtid som jag måste tänka på utan även min familjs. Jag hoppas bara att de klarar sig utan min hjälp nästa år.

2 kommentarer:

  1. Pengar löser sig på något sätt för det mesta. Trots att man aldrig tror att det ska hända. Försök se lite ljust på ditt liv ändå, det blir så jobbigt annars.

    SvaraRadera
  2. Jag vet på sätt och vis hur det är. Har inte rest bort på semestern sedan 2008... Jag försöker istället njuta av att vara ledig, njuta av att få vara hemma och mysa. Betalt. Det är inte så hemskt som man kan tro, det handlar kanske lite om vana? Däremot var det inte så bra att inte _ta_ någon semester 2010 utan använda alla dagar för IVF. Jag var katastroftrött när jag gick på semester i år. Så det rekommenderas inte.

    Tycker det är smart att se över klinikval och sänka kostnaderna så att du kanske kan spara ihop flera försök på en gång och vara trygg i att du kan åka igen. Och behöver du inte åka är det perfekt att använda dem för bebissaker.

    SvaraRadera