lördag 5 november 2011

Känslor och tankar efteråt

Efter att jag skrev inlägget stängde jag av datorn.

Jag ringde mamma och syrran och berättade vad som hade hänt. Jag sa att jag orkade inte prata om det men att de kan sluta hoppas. Jag sa också att det troligtvis är något fel på mig och jag kommer att ha svårt att få barn. Sedan sa jag att vi får prata mer om det i helgen.

Sedan gick jag och la mig. Jag somnade på en gång och vaknade någon gång efter 8. Jag duschade och sedan gick jag till datorn för att skriva detta inlägg.

Jag är inte arg för att det inte gick utan jag är arg för att det är någonting fel på mig. Efter allt jag har gått igenom i livet så kommer jag på det även ha svårt att få barn. Så jag är arg och ledsen att jag har svårt att få barn.

Så nu måste jag leta upp information om hur man förlänger sin lutealfas. Vilken gynekolog ska jag gå till för att få mediciner utskrivna? Det är ju 4 månaders väntetid för ett besök hos Mamamias gynekolog så jag får väl hitta någon annan. Jag kanske borde prova läkemedlet månaden innan jag ska åka så att jag kan se om det fungerar.

Jag är rädd för vad Storkklinik kommer att säga när jag meddelar dem att min mens kom en vecka senare. Tänk om dom vägrar mig att låta mig göra fler inseminationer? Jag vet inte om jag klarar av det beskedet.

Jag har inte hunnit tänka så mycket på det som har hänt eftersom jag har sovit mest sedan dess. Det kanske kommer mer sen.

4 kommentarer:

  1. Huff, så trist å høre. Men du, det er mange grunner til at det kan være lurt til å gå til gynekologen. Gynekologen kan hjelpe deg til å finne svar på masse. Jeg har fått veldig mye hjelp av gynekologen. Det er jo også flere hormoner som kan være lure å sjekke. ikke bare om det var noe galt, men det er også veldig godt i denne prosessen å vite hva som er som det skal. Jeg har selv gått til gynekolog for å få svar på alle hormonverdier, og det er veldig betryggende å vite at det er som det skal. Om det var noe galt ville jeg jo gjerne vite det også. Videre har jeg sjekket at egglederne mine er åpne i en røntgenundersøkelse. (jeg vet ikke om du har gjort det) Men det var en god følelse å få vite at de var åpne. Om det var en eggleder som var tett, så måtte jeg dratt til gynekologen hver gang jeg skulle insemineres for å sjekke at det er den åpne egglederen som har stor follikkel akkurat den gangen.

    Hvis det er en trøst, så er alt som det skal hos meg. Alt ser helt perfekt ut på alle undersøkelsene jeg har tatt. Allikevel har jeg vært 7 ganger til stork uten resultat. Så nå gjenstår det for meg å finne ut om jeg har endometriose og det begynner jeg å tro mer og mer på selv. Dersom jeg har endometriose og de får brent vekk alt, kommer jeg kanskje til å gjøre ett forsøk til med inseminering. Hvis ikke, så er nok ivf, det neste for meg.

    Jeg er helt sikker på at det ordner seg for deg også, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å dra til en gynekolog, så får du alle de svarene og den hjelpen du trenger for å komme deg videre.

    Jeg håper i mitt innerste at dette skal ordne seg for deg.

    Sender deg mange varme tanker. Unn deg selv noe godt og slapp av kos deg litt også :-)

    Klem fra Katinka

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren. Jag ska försöka hitta en gynekolog som kan hjälpa mig.

    SvaraRadera
  3. Åh vad trist :( Jag är ledsen Dina. Min gynekolog i gamla stan var rätt snabb, du kanske kan kolla med dom. Gynekologerna i Gamla Stan, jag gick dit och på deras mvc med, alla är trevliga. Även om Git gynekologen itne var så toppen första mötet så var hon fin andra.

    SvaraRadera
  4. Jag googlade på Gynekologerna i Gamla Stan och de hade stängt den 1 april i år. Det var synd för det var ändå ganska nära mitt jobb.

    SvaraRadera