torsdag 17 november 2011

Funderar mera på ett byte

Loba frågade varför det kostade ca 11 000 kr min första inseminationsresa.

Jag växlade till 6 300 danska kronor ifall det var en helg jag skulle åka på. Nu blev det en vardag så bara 5 900 danska kronor blev det.
På Forex idag kostar 5 900 kr danska kronor 7562,62 svenska kronor. 6 300 kr danska kronor blir 8 075 kr. Jag minns att det var 8 000 kr nånting som jag betalade för att växla pengar. Jag åkte tåg och det kostade nästan 600 kr att åka till Malmö och ca 1 200 kr att åka hem om jag minns rätt. Sedan fick jag betala 250 kr för Öresundståg och där ingick tunnelbanan. Sedan åt jag i Malmö på Centralstationen både lunch och middag för totalt ca 150 kr. Jag handlade lite mat i Coop att ha på tåget i Malmö för det är billigare än att köpa på tågets bistro.
Sen hade jag lite frukt med mig när jag åkte ner.
Inte riktigt 11 000 kr och strax under 10 000 kr om man räknar bort 400 danska kronor.

Jag vill nog gärna ha en öppen donator men kostnaden skenar verkligen iväg.

Ni som har varit på CFC hur har det varit? Hur gör man? Vad jag har förstått så har de inte journalsamtal. Ringer eller mailar man?

Loba skrev att man kan åka buss. Kan man köpa biljett kontant till bussarna eller gör man det med kort via en automat?

2 kommentarer:

  1. Tack för svar, jag tyckte det såg så mycket ut.

    Stork är galet dyra, tycker jag.
    När jag bytte klinik, började jag med att mejla CFC och fick då en tid för ett telefonsamtal med Dr Lindberg. Nästa ÄL åkte jag, med färska blodprovssvar i handen (jag antar att dina är rätt nya, så de borde funka. De är ju aktuella i två år).
    Jag flög, det går fortare och är betydligt billigare än tåg, om du åker med Norwegian.
    på Köpenhamns alla tbane/tågstationer finns automater där du kan köpa biljetter för enkel resa. För returresan med buss från Norrebro station, går du in på stationskiosken och köper biljetter, kontant eller med kort. Det hela går mycket smidigt och lätt.

    SvaraRadera
  2. Om du vill göra det ännu enklare för dig, så går buss 5A hela vägen från Kastrup. Lite längre restid, men då slipper du bytet från tbana till buss.

    SvaraRadera