onsdag 9 november 2011

Irriterande

Den 24 november kl. 15 ska min sektion ha julbord. Först var det planerat att vi skulle ha jullunch på samma restaurang den 1 december kl. 12. Jag kunde då följa med.

Nu är det så att både den 24 november och 1 december så har jag saker inplanerat på kvällen. Så idag fick vi veta att chefen inte kunde gå på jullunch den 1 december. Då ändrades det till den julbord kl 15 den 24 november istället.

Förra gången det var en jobbgrej, i slutet av september, så kunde inte jag följa med för jag hade något inplanerat på kvällen. Den här gången såg jag därför verkligen emot jullunchen den 1 december.

Så nu kan jag inte gå på julbordet. Det var också det enda julbord jag skulle gå på i år.

Men jag förstår att man inte kan tillgodose allas behov och det alltid är någon som missar. Men jag tycker ändå det är irriterande och synd att jag missar. Förra gången var jag i alla fall inte ensam som missade men nu kommer det bara bli jag. Det blir ju inte så kul att gå till jobbet dagen efter.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag läste 24 december (eftersom du har skrivit det först) och blev genast irriterad; vem fasiken lägger en jobblunch på julafton?! ;) Men så var ju inte fallet... Synd att du missar det dock.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Ändrat nu. Tack för att du påpekade det.

    Ja, precis de två dagar jag inte kunde. Alla andra dagar efter den 24 nov förutom den 1 dec kan jag.

    SvaraRadera