tisdag 9 augusti 2011

Inlägg nr 100

Jag har haft bloggar förut men jag har inte haft intresset av att skriva i dem så det blev typ 10 inlägg innan de las ner.

Men nu har jag läsare och ett ämne att skriva om och då lever bloggen längre.

Nu när jag har semester så har jag mer tid att tänka på olika saker. Det är både på gott och ont.

Jag märker mer att jag är avundsjuk på olika saker. T.ex att andra har barn eller en partner. Att andra människor har pengar så att de klarar sig och har pengar så att de kan göra saker utöver än bara klara sig. T.ex spara pengar som en buffert, slippa ta lån för att ta körkort, slippa att hjälpa familjen med pengar pga familjen har ont om pengar m.m.

Även om jag inte vill tänka på det så styr pengar mycket av människor liv. Man ser det på nyheterna när det nu är ekonomisk kris i världen. Jag märker av det pga det tar månader för mig att spara ihop till en insemination.

När jag åkte tunnelbana idag så slog det mig att om jag hade valt ett annat yrke eller annan karriär så hade jag nog tjänat mer pengar och därmed haft råd med en insemination mycket tidigare. Jag skulle kanske t.o.m. ha hittat en partner och ha barn redan om jag hade valt en annan karriär.

Men jag gillar mitt jobb för det mesta och när jag hör vilka jobb andra får med min utbildning så känns det inte som jobb som jag vill ha. Det är bara lönen som är dålig på mitt nuvarande jobb. Men jag kollar på ams.se ibland...

1 kommentar: