torsdag 4 augusti 2011

Hej

Det händer inte så mycket. Jag har semester och tar dagen som den kommer.

Förra veckan var jag i Småland och hade jättetrevligt. Jag vill gärna åka bort på min första semestervecka för att resterande veckor vila och inte ha något inplanerat. Det tar ju lite tid att gå igenom all tvätt efter att ha varit bortrest och för mig som inte tycker om att tvätta kan det ta ett par dagar tills allt är tvättat och insorterat. Igår hade jag tvättid så jag tvättade. Nu är det insortering som gäller men det är inte toppprioriterat så det får hänga på torkstället tills jag har lust att sortera in det eller måste sortera in det.

Jag var på en secondhand idag med syrran. Köpte en gammal Laga Lätt tidning för
5 kr. Syrran tycker att jag borde lära mig laga mat ifall jag får barn, laga olika rätter och inte de få rätter jag kan. Jag har tyvärr aldrig gillat matlagning och därför har jag bara lagat det jag behöver för att klara mig. När jag lagar matlådor till jobbet så gör jag 5 st på en gång på helgen av samma maträtt. Ibland blir det t.ex ris alla dagar men 3 st med fisk och 2 st med kött så att jag inte ska tröttna.

Men nu har jag semester vilket innebär att jag typ måste laga mat varje dag vilket jag inte är van vid. I tisdags åt jag hos föräldrarna middag, igår åt jag smörgåsar, frukt och yoghurt med bär och nötter i olika omgångar under dagen samt sockerkaka och idag blev jag bjuden på lunch av syrran hemma hos henne, åt hamburgare på Max och smörgåsar på kvällen.

Idag har jag handlat och har därmed saker att laga mat med. Nu måste det bara bli av. Imorgon kanske jag inte lagar mat för jag ska träffa min bror och på lördag kanske åker jag till stan och är med en vän. Ja, varje sommar är likadan. Jag borde laga mat men helt plötsligt är semestern slut och något matlagande har det inte blivit eller ytterst lite i alla fall.

Idag om 3 veckor har jag mitt journalsamtal. Vad tiden går fort ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar