fredag 15 mars 2013

Det går åt rätt håll

Jag känner att jag är på väg åt rätt håll. Känner mer hopp och längtar efter sommaren och allt jag ska göra då.

Jag har bokat tågbiljetter. Tänkte att jag skulle passa på för man vet aldrig när priset stiger.

Jag har läst lite om långa protokollet. Minst 6 veckor är det. Från start till målet som är äggplock. Så för äggplock i mitten till slutet av augusti så innebär det väl start i månadsskiftet juni/juli.

Jag ska åka på semester månadsskiftet juli/augusti så jag måste fråga dem hur många ultraljud man måste göra ca 2 veckor före äggplock. Jag ska bara vara bort 4-5 dagar men är långt från Stockholm.

Vintern varar åtminstone mars månad ut. Det känns som det nu. Så nästa vecka är jag i alla fall i en stad som har plusgrader. Mellan 0-10 plusgrader är det där och det är bra.

Det ska bli skönt att få koppla bort allt under en vecka. En nystart.

Förra gången åkte jag till New York och hade då bestämt mig för att starta med inseminationer efter resan. Det blev då journalsamtal i augusti och ett första försök i oktober.

Nu åker jag till New York och efter det blir det IVF. Journalsamtal i maj och förhoppningsvis äggplock i augusti.

1 kommentar:

  1. Bra tänkt! Och skönt att du låter gladare. De där 6 veckorna går långsamt men de går definitivt att ta sig igenom. Och man kan skjuta på stimuleringen när man väl är nedreglerad om det beräknade äggplocket skulle krocka med något

    SvaraRadera