torsdag 7 mars 2013

Sov gott i natt

Så fort jag gick och la mig somnade jag. Så inget fantiserande här.

Angående lånet så tänker jag inte ta beslut om storleken förrän efter journalsamtalet hos Stork. Jag vill ju veta vad mina chanser är. Tar jag ett lån på 200 000 kr så använder jag det för att betala tillbaka på lånet varje månad förutom IVF så långt det går.

Jag är bra på att äta bra frukost och lunch. Det är när jag kommer hem på kvällarna som det blir svårt.

Jag vet att för att gå ner i vikt måste jag motionera. Tyvärr är viljan för det inte så stor. Men i april så har förhoppningsvis isen smält och det är ljusare längre på kvällarna. Då kanske jag kan få tillbaka motivationen att börja promenera igen.

3 kommentarer:

  1. Varför inte kontakta en bank och hör vad de skulle kunna erbjuda och vad det skulle kosta dig att låna olika belopp? Jag tror inte det i sig är lättare att låna 200 000 på en gång än 100 000 vid två olika tillfällen (eller ännu lägre belopp). Däremot blir det ju en högre räntekostnad att låna mycket på en gång.

    SvaraRadera
  2. Tack för påhälsningen i min blogg! Vet att det inte är lätt att låta bli att äta smörgåsar och dylikt på kvällar... vet inte om det är ditt dilemma, men jag gör gärna det... försöker också gå ned några kilo. Heja dig!!

    SvaraRadera
  3. Far man verkligen lana pa bank till IVF? Tycker de ar sa stranga nu for tiden med vad de lanar ut till. Vore spannande att fa veta lite mer om detta. Hoppas iaf det kommer lite bra nyheter snart din vag. kram till dig!

    SvaraRadera