onsdag 2 juli 2014

Dåliga tankar

Så idag surfade jag på en del skaffabarnbloggar. Några är inne i en svacka just nu och skriver av sig på sina bloggar. Det är bra att de gör det.

Men jag känner i efterhand att jag inte borde ha läst dessa inlägg. Jag vill inte att andra ska må så dåligt som jag har gjort bara för att de inte blir gravida.

Jag mår lite bättre nu men som ni har läst av de senaste inläggen så mår jag inte helt bra. Det går inte att släppa det här med barn även om jag logiskt vet att jag borde göra det för att inte gå under helt.

Jag har haft riktigt dåliga tanker och idéer under de senaste månaderna. Men de har aldrig blivit verklighet.

Av de som vet vad jag går igenom så säger en del att jag aldrig har provat det vanliga sättet och jag kanske blir gravid på direkten om jag gör det.

Det har ju lett till att jag har tänkt på att varför inte hitta någon på nätet och har sex med den personen. Vill han inte ha kondom ska jag inte hindra honom. Men risk för sjukdomar och att det är fel mot barnet har ju så klart hindrat mig att göra detta. Det hindrar dock inte från att idén med jämna mellanrum återkommer.

Hade jag råd så skulle jag börja betala för medlemskap på en dejtingsida. Deras gratisversion räcker inte långt och vill man vara lyckosam måste man betala. Jag hoppas få råd i höst.

Att vara avundsjuk på andra, missunnsam och känner varför de men inte jag. Ja, det är många sådana saker jag läser andra skriva om på sina bloggar och just de saker jag känner själv. Jag pratar om det med kuratorn också.

Oavsett vilka lyckliga händelser som händer andra så vill jag inte se eller höra om det. Jag vill inte höra om att de har träffat någon, fått en resa till Mexiko i present av sambon ( fyllt jämnt, inte 20 och inte 40), blivit sambo, fått/köpt en ny bostad, ska få barn, barnen nått en milstolpe osv.

För inga sådana lyckliga saker händer mig. Just nu känns det heller inte som att de någonsin kommer att hända mig. Vad kommer att göra mig lycklig?

Jag surfade också in på www.people.com idag och läste en artikel om att Cameron Diaz inte vill ha barn. Då skriver många att hon kommer att ångra sig. Hon dör ensam. Livet är inte värt att leva utan familj. Någon skrev att man kan ha vänner eller andra familjemedlemmar som syskon och syskonbarn som bryr sig om en. En annan skrev att hon jobbar på äldreboende och man kan aldrig ersätta barn och make/maka med syskon och syskonbarn. Syskonen och syskonbarnen kommer aldrig att besöka en lika mycket som make/maka och barn. De bryr sig inte heller lika mycket.

Jag försökte verkligen så gott jag kunde att skaffa mig en egen familj. Men det gick inte.



2 kommentarer:

  1. Happypacake.se är gratis tror jag:-)

    SvaraRadera
  2. Kan rekommendera villhabarn.se, en gratissida där man kan söka efter privata donatorer. Då behöver du inte ljuga för eller lura någon kille. Självklart finns det många aspekter att ta hänsyn till men jag har träffat två donatorer därifrån och är mycket nöjd (dock inget barn än).

    SvaraRadera