onsdag 16 juli 2014

Försöker leva

En vän till mig tror att jag passar ihop med en av hennes vänner.

Igår ordnade hon att han, jag och hon åt middag ihop ute. Men han visste inget om avsikten. Eftersom vi var tre så fanns det inga krav. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. När jag kom hem så pratade min vän och jag i telefon. Hon uppmanade mig att skicka en vänförfrågan på facebook till honom. Jag gjorde det och han sa ja.

Men sen vet jag inte vad som ska hända. Idag rådde hon mig att ligga lågt några dagar och sedan kanske jag kan skicka ett meddelande på facebook.

Jag är inte på bra på sådana saker. Min vän sa att hon har blivit nobbad flera gånger i sitt liv men att det gör inget. Min vän har varit ihop med flera män så att våga visa sig intresserad fungerar för henne. Just nu har hon precis börjat dejta en annan man.

Men jag är inte bra på detta. Att man har olika saker gemensamt betyder inte att det finns en attraktion. Igår pratade vi om ett par som de känner. Paret skilde sig nyss eftersom de kände att de är mer bästa vänner än älskande.

Jag vill inte tvinga fram något hos mig heller. Jag känner att tidigare kan jag ha gjort det. Velat finna mannen i mitt liv att jag blundat för saker.



2 kommentarer:

  1. Alltså, det där (ursäkta) jävla spelet mellan tjejer och killar. Har man verkligen tid att slösa på det?

    Hade du vart min vän hade jag sagt att du ska ta kontakt direkt. Skriv att det var trevligt att träffa honom och fråga om han skulle vilja ta en fika/lunch eller nåt sånt kanske?
    Killar är väldigt enkelspåriga till skillnad från oss som har fått lära oss att analysera sönder saker. Tvekar han/skjuter upp, så är han helt enkelt inte intresserad. Det sparar dig tid och funderingar.

    Hoppas han tackar ja och kör på! :)

    SvaraRadera
  2. Håller helt med föregående. Bara kör på och se det inte så allvarligt. Att ses och lära känna varandra är väl bara det positivt. Även om det inte blir något?!

    SvaraRadera