tisdag 1 juli 2014

Minisemester snart igen + Social kompetens + Provdejting

Så på torsdag kväll åker jag till Töreboda och kommer hem på söndag. Ett fint vandrarhem på landet ska jag och en kompis bo på. Vi har tur för i helgen ska det bli bra väder. Det blir så där på torsdag och fredag när det gäller vädret. Men det viktigaste är att komma bort.

Jag pratade i helgen med syrran om speeddating. Jag såg att det finns ett par sådana events nu i sommar. Men jag vill gå dit mer för att öva upp min sociala kompetens än att dejta. Den social kompetens jag vill ha fått när jag helhjärtat satsar på att dejta.

Det är dock inte schysst mot deltagarna på speeddating att jag inte är 100 % med när man gör detta. Så det blir ingen speeddating för mig i sommar.

Jag måste hitta andra sätt att öva upp min sociala kompetens och min talförmåga. Att prata med okända är jättesvårt. Men det är det enda sättet att hitta en partner.

I pressade situationer som dejting är det svårt att prata om mig själv. Jag vet inte riktigt vem jag är och vad jag vill. Det är mycket enklare att prata om allt dåligt i mitt liv. Men sådana saker skrämmer bort män. Jag sa till kuratorn förra veckan att vi måste prata mer om självförtroende och sådana saker. Så förhoppningsvis nästa vecka kan vi göra det.

Sedan jag skrev om att jag fantiserar om hur min drömframtid kan se ut så gick det inte att fantisera mer om den historien igen. Det tog bara stopp. Det är nog inte bra att skriva om det på min blogg om jag vill fortsätta fantasin.

Men i fantasierna så lyckas jag på något sätt prata med en man och få honom intresserad. Efter att ha träffat honom några gånger så stannar han kvar. Men det är efter ett par gånger som jag känner att jag kan prata lite djupare med denna man i fantasierna. I verkligheten känns det som att den jag är skrämmer bort män och de absolut inte vill sitta längre än 5 min på en dejt med mig. Att få dem att träffa mig fler gånger så att jag kan öppna upp mig mer och prata känns ouppnåeligt.

Jag skulle därför vilja provdejta några så att jag kan öva upp min social kompetens. Men jag har ingen att provdejta med.


1 kommentar:

  1. Har du svårt att prata om dig själv kanske inte speeddejting är det du ska satsa på. Testa nätdejting och träffas på ett ställe där ni kan titta på något som intresserar er (konst, musik, bio, vad som helst). Då kan ni alltid prata kring det och sedan brukar man lägga in personliga åsikter i samtalet och det leder vidare in på andra områden. Du pratar mycket om ditt fritidsintresse, det är ju en del av dig så berätta om det. Prata om dina drömmar (resor du vill göra, saker du skulle vilja se, nån bok du skulle vilja läsa...). Det är inte så svårt egentligen, jag tror att du tänker och planerar för mycket. Säg det du känner för, ibland blir det fel men det brukar man kunna skratta åt senare. Lycka till!

    SvaraRadera