onsdag 30 juli 2014

Lite av en klagoblogg

Min blogg kanske har blivit lite av en klagoblogg. Men jag är så trött på motgångar både stora och små. Kan inte något gå min väg?

Jag är inte så sjuk längre att jag inte kan göra saker. Igår åkte jag till Ikea och snabbshoppade presenter till min kompis som ska få barn och lakan till min extrasäng. Min syster skulle sova över igår och jag måste ha lakan att byta till när de som är i sängen nu ska tvättas. Men det blev ett besök till Ikeatoaletten för att snyta mig. Sedan åkte vi och fikade.

Min kompis har sagt att när hennes barn är större alltså äldre än 5 år så kan jag få ta hand om dem lite mer själv.

Jag skulle ha besökt min kompis som är gravid denna vecka men pga sjukdom så kändes inte det lämpligt för mig att besöka henne och eventuellt smitta henne. Hennes BF är den 6 augusti.

Det blev inga besök till bad innan jag åker iväg nu på fredag. Inga picknicar eller andra längre utomhusaktiviteter.

Jämfört med andra som är mycket sjukare så har jag det väldigt bra.

Jag kan inte förklara så att ni förstår men för MIG så kändes det och fortfarande känns jobbigt att jag blev sjuk när min semester började. Allt är relativt men jag hoppas att ni kan förstå att jag är besviken på att semesterstarten blev så här.

Det kändes lite som en panikhandling av presenter på Ikea men det är bättre än inget. Jag kanske köper något klädesplagg efter att hon har fött. Enligt ultraljudet ska det bli en tjej men man kan aldrig vara säker.

1 kommentar:

  1. Men du... om det är klaga du behöver så klaga på! Du har haft det tufft. Strunt i vad andra tycker!! Min blogg har inte alltid varit så jäkla munter heller.

    Hoppas du mår bättre idag!
    JVJK

    SvaraRadera