måndag 7 juli 2014

Vikten

Jag har inte varit bra men jag har försökt att äta lite bättre.

Jag slutade i början av juni att köpa hem godis och kakor. Men när jag är ute på caféer och restuaranger så har jag köpt glass och fika.

Jag trodde att det åtminstone skulle leda till att jag låg stilla.

Men naken idag så vägde jag mig. 80.1 kg. Tyvärr har jag gått över den där gränsen 80 kg som jag lovade mig själv att aldrig gå över igen. Ett stort misslyckande.

Visst åt jag glass, kex, brieost, jourdgubbar, en kanelbulle, glass igen, alkoholfri äppelcider 3 kvällar och till sist glass igen igår under dessa 4 semesterdagar. Men jag cyklade 3,7 mil i fredags och gick 1,6 mil i lördags.

Det dumma är att typ det mesta har satt sig kring magen. Min bror sa innan minisemestern att jag såg mer gravid ut än förut.

Jag måste fundera på hur jag ska gå ned i vikt på bästa möjliga sätt som passar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar