fredag 8 juli 2011

Äntligen fredag

Då har jag min första lediga kväll sedan jag kom hem från New York. Jag har varit ute med familjen på kvällarna, träffat min vän, hållt på med min fritidssyselsättning 2 kvällar och hjälpt syrran pluggat till körkortet.

Min syrra ska göra teoriprovet och köra upp i augusti. Körskolan säger att hon behöver lite fler lektioner men efter över 50 st 80 minuters lektioner kom hon och jag överens om att hon kan testa att köra upp privat hos Trafikverket. Klarar hon sig inte så får vi göra upp en ny plan då.

Så ikväll måste jag städa. Inte världens roligaste men mitt hem ser lite ut som ett bombnedslag och jag har längtat till denna kväll. Jag kan vila när jag vill och jag kan städa när jag vill.

Det är väl nackdelen när man är singel. Är man upptagen så finns det ingen annan som städar åt en. Roligare saker vill man göra en fredagskväll men är man singel så blir det städning.

Jag hoppas då att jag får mer tid över i helgen för roligare saker trots att jag inte kommit på vad jag ska göra i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar