lördag 16 juli 2011

Lite bättre idag

Jag har städat och min mamma var förbi och hjälpte mig lite. Det ser ganska bra ut här inne även om det är mer som borde göras.

Jag börjar ju bli lite nervös inför tisdagen. Tänk om jag får dåliga besked. Dåliga besked betyder minst 2 års sparande om jag ska ha råd med IVF en enda gång. Det kostar väl ca 50 000 kr för ett IVF-försök.

Det har varit dåligt väder idag men det har inte gjort något. Jag har sovit ut och så här pigg har jag inte varit på hela veckan. Jag har haft svårt att sova denna vecka och börjat känna att jag blir hängig/sjuk.

Jag blir alltid sjuk när mensen ska komma. Det sjuka kan bestå i att känna mig hängig, konstig i halsen, förkyld eller så sjuk att det är tveksamt om jag borde gå till jobbet. Detta brukar hålla i sig i 2-3 dagar så i slutet av mensperioden mår jag bättre igen. Nu har jag känt mig konstig sedan i torsdags men ingen mens än.

3 kommentarer:

  1. Morning! Aagaardkliniken som jag pratat med tar 18000 DKK för en vanlig IVF. (Jag tolkar "vanlig" som utan typ AHA). Ett trepack kostar 38000 DKK. Det är ju förstås inte inklusive medicinerna...

    Så femtio för ett stämmer inte, men till tre räcker det.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nåja... liite billigare kanske. Men visst, det är dyrt. Jag har tragglat mig igenom 270 000kr de senaste 4 åren. Inget man får tillbaka från FK precis när man är singel. Men jag minns det snarast som att 50000kr täckte mitt 3-pack. Vilket stämmer med Jagvilljagkans's kommentar

    SvaraRadera