onsdag 6 juli 2011

Vad jag vill

Min syrra undrade igår om vad jag vill i mitt liv när det gäller resor. Om jag nu nästan 2 veckor senare inte riktigt känner den där glädjen som man ska ha efter att ha haft semester och rest långt vad får mig att bli glad undrade hon.

Hon fortsatte att prata om nästa års semester och att jag inte kan sitta hemma varje år. Hon längtar tills hon pluggat färdigt och att få lön så att hon kan spara till resor till många olika ställen.

Alla på mitt jobb reser utomlands minst 1 gång om året. Det finns vissa som tar sista minuten och klämmer in 3 resor om året. Om jag inte reser bort nästa år gör det något?

Just nu ser jag bara inseminationsresor framför mig. Jag har heller inte direkt någon att resa utomlands med som de flesta andra har. De reser ju med sin partner. Jag har 2 vänner varav den ena bor i en annan stad och den andra fick barn nyss. Min familj har inte så bra ekonomi just nu så hos dem finner jag ingen respartner. I slutet av juli reser hela familjen till släktingar i Småland en vecka men jag betalar det mesta för jag vill åka dit med min familj det år jag fyller 30.

Jag känner just nu heller ingen lust att resa utomlands. Det skulle bli så bra att resa till New York och jag skulle älska det sa alla. Så fel "alla" hade det. Vem vet, om några månader kanske jag vill resa utomlands igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar