fredag 29 juli 2011

Ingen flytt

Hej!

Ett litet semesterinlägg. Jag hamnade på plats nr 9 på lägenheten så jag blev inte erbjuden en visning och därmed kommer jag inte att få lägenheten.

Det har varit både soligt och regnigt här i Småland. Igår regnade det och idag regnar det. Men imorgon lutar det åt soligt.

Jag skickade en ansökan till Skatteverket om att lägga till en bokstav i mitt namn och sedan i tisdags har jag officiellt ändrat efternamn. Man ska egentligen skicka sådana ansökningar till Patent- och Registreringsverket men eftersom min familjs efternamn fick fel stavning i samband med att folkbokföringen flyttades till Skatteverket 1991 så kunde jag ansöka om ändringen hos Skatteverket. Det är skönt att officiellt heta det man alltid själv har stavat sitt efternamn.

Jag hoppas ni alla har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar