måndag 12 mars 2012

Blandat

Igår sökte jag två jobb. Jag skrev nog inte så bra jobbansökningar. Jag sökte nog inte jobben helhjärtat.

Men omorganisationen på jobbet har inte funkat och i slutet av nästa år ska jobbet byta lokaler och jag får längre resväg.

Min mamma tyckte inte om att jag sökte jobb för man vet aldrig när jag blir gravid.

Idag är nog ingen bra dag.

Jag är nog less på allt.

En på jobbet är ledig för att vara på intensivkurs för körkort. Alla pratar om hur jobbigt det måste vara och komma tillbaka om man inte har tagit körkort men hon klarar nog det.

Jag åkte bort hösten 2007 på intensivkurs och klarade inte körkortet då. Jag jobbade då på en annan sektion på min arbetsplats så inga av mina nuvarande arbetskamrater vet om det. Det var jobbigt då för att alla frågade och undrade. Det är väl så att de flesta som åker på intensivkurs klarar sig. Ingen har väl hört talas om någon som inte klarat sig efter en intensivkurs.

Så nu påminns jag om hösten 2007 åtminstone en gång varje dag. Det gick ok förra veckan men idag blev det jobbigt.

Hon är borta två och en halv vecka. Förra veckan, denna vecka och kommer tillbaka till jobbet nästa vecka på torsdag.

Jag är less på att jag står stilla i mitt liv. Det skulle inte förvåna mig om mensen beslutades sig för att inte dyka upp alls denna vecka. Imorgon intas sista Provera-tabletten. Mensen ska komma 1-2 dagar efter sista tabletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar