fredag 2 mars 2012

Blodprover lämnade

Jag hade sedan tidigare planerat att ta ledigt idag. Vilken tajming. Med min förkylning och hostande som jag vill ha bort samt blodprover som behöver lämnas. Så nu är jag hemma och tar det lugnt. Men jag ska ut och handla mat för pga sjukdom har ingen storhandling skett. Det var ju planerat att göras förra veckan när lönen kom men det blev inte av.

Jag hämtade ut medicinen igår. Det är Provera jag har fått utskrivet. Men eftersom läkaren var stressad för han var ju försenad och hade en patient väntande utanför så hann jag inte fatta när jag ska börja med den. Jag kom in till honom 25 min efter bokad tid. När jag kom så satt 2 och väntade.

Men efter lite funderande så kanske jag ska börja med den idag. När jag googlade så ser jag att många mår ju dåligt av den. Meningen är ju att jag ska bli frisk. Ingenting i den här världen är enkelt.

Är det någon som vet något om Provera så lämna gärna en kommentar.

2 kommentarer:

  1. Såg din fråga på min blogg. Jag har bara hunnit tagit två tabletter av Provera än så länge och så här långt mår jag som vanligt. Fråga mig om en vecka igen så kanske du får annat svar ;-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska läsa på fass.se eller kanske det går lika bra i den medföljande informationen för Provera. Det verkar betydelsefullt att veta var man är i menscykeln för att veta när mans ka börja beroende på om man vill ha mens eller inte.
    Jenny

    SvaraRadera