lördag 24 mars 2012

Jaha, det får man inte äta

Det är nog lite trial and error det här med att veta vad jag får äta.

Salladen jag åt igår med pitabröd var god. Jag köpte isbergssalladen, paprikan, tomaterna och gurkan själv igår. Sedan fetaost på det.

Men strax innan klockan två så vaknade jag med ont i magen och ont i benen. Snabbt till toaletten. I en halvtimme satt jag där på grund av det som kom ur mig i den nedre öppningen av kroppen. Jag misstänker att det är fetaosten.

Jag som har sallad kvar i kylen. Jag får väl slänga det nu.

Idag är det Femmis-årsmöte som jag ska gå på.

4 kommentarer:

  1. bloggbyte
    Bloggbyte: http://bebiskarusellen.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är Metforminet som gör att magen ballar ur. En mycket vanlig biverkning, kolla på familjeliv så får du se.
    Just därför fick jag ordination att börja med 1 tabl per dag, vänta till magen lugnat sig, gå på med en till för att sedan efter en månad nå maxdos på tre tabletter per dag.
    Hoppas du mår bättre!

    SvaraRadera
  3. Till mig sa han en halv tablett tre gånger om dagen de första tio dagarna. Sedan ska jag ta en tablett tre gånger om dagen.

    SvaraRadera
  4. Roligt att se dig igår men tråkigt att jag inte hann prata med dig mer än att läsa ett avslagssvar från Styrelsen :-/ Men ändå trevligt att få ett ansikte :-)

    (och metforminet i sig kan bråka med magen faktiskt...)

    SvaraRadera