lördag 31 mars 2012

Nästa helg

Läkaren såg att ett ägg hade börjat växa förra veckan. Om jag har samma längd på allting i min cykel nu så borde jag få ägglossning nästa helg.

När jag väl får ägglossning på en dag jag är ledig får jag inte åka. Det känns väl typiskt.

Nu är nästa mål att få mens i april. Det skulle vara jobbigt om den uteblev igen.

Jag glömde skriva i förra inlägget att igår beställde jag förrätt istället för efterrätt. Så det går åt rätt håll. Nu vet jag inte om Toast Skagen är så himla nyttigt men det är väl bättre än glass och chokladsås eller chokladmuffins.
Jag var den enda som beställde förrätt. Men det gjorde inget. Jag beställde mjölk också.

Men även innan metformin så drack jag inte alkohol eller läsk. Så jag brukar beställa mjölk när jag äter ute. Servitören frågade skojigt om det går bra med röd mjölk. Han trodde att jag skojade om beställningen men det gjorde jag inte.

Jag dricker aldrig kaffe heller så att jag dricker vatten medan andra dricker kaffe gör inget för mig. Det är andras problem om de tycker det är konstigt att jag bara dricker vatten och mjölk.

Jag kan förstå att det är nog jobbigare att avstå kaffe, alkohol, läsk och andra drycker helt plötsligt men jag har gjort det hela mitt vuxenliv och tonårsliv så det går ganska bra. Ibland blir det alkoholfri cider om det är det som bjuds vid tillställningar. Jag vill ju inte bara dricka vatten om mjölk inte finns.

Alla godsaker som man kan äta är lite svårare att avstå. Förra helgen så åt jag av mammas våfflor men bara två. Hon gör så goda våfflor. Jag brukar äta fler på våffeldagen men jag får inte äta onyttiga ting nu.

Nu ska jag också försöka klara av att äta nyttigt under påsken också. Min bror fyller år också så tårtan måste ju också undvikas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar