fredag 16 mars 2012

Ett lugnt läkarbesök

Det blev ett besök på närakuten ikväll. Även om det tar ca 30 min att åka med tunnelbana och sen 2 minuter att gå så var det väldigt smidigt.

Jag kom hem och bestämde mig för att vila. Pratade med mamma på telefon och hon tyckte att jag skulle besöka närakuten för att kolla upp hur sjuk jag är. Så efter lite velande, pratade jag med mamma igen i telefon, skypade med syrran i Spanien om det, lite mer velande så bokade jag en tid 20.20.

Halv åtta gick jag hemifrån.

I väntrummet hade de TV och ettan var på. Så det blev att jag tittade på Minuten medan jag väntade på min tur. Satt en minut tills det var min tur att komma till receptionen.
De andra som satt där måste nog ha väntat på provsvar eftersom det var nummerlapp 46 när jag kom och jag hade 47. Det var alltså ingen kö.

Jag visade upp mitt frikort och satt och väntade igen. Några minuter senare var det min tur. Läkaren var trevlig och ett blodprov på fingret togs och ett prov i halsen.

Hon sa att provsvaren skulle dröja 10 minuter och jag kunde vänta i väntrummet så länge. När jag kom tillbaka till väntrummet var de 3 andra som satt där borta.

När provsvaren kom så kom läkaren till mig i väntrummet. Hon sa att allt var negativt och på det sätt min hosta lät så rekommenderade hon vila och att dricka mycket.

Det är skönt att allt var negativt men jag vill bli frisk nu.

Jag kom hem lite efter halv tio.

Det var min fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar