lördag 31 mars 2012

Hostan är jobbig

Kroppen mår ganska bra men det är hostan som är jobbig. Jag sov dåligt inatt pga att jag hostade. Jag la mig ganska sent, vid midnatt. Vid fyratiden stod jag inte ut längre utan gick upp tog hostmedicin, tog nässpray och drack te. Efter det så sov jag till ca halv nio. Jag sov inte djupt men någon sorts sömn utan hosta fick jag.

Hosta med tjockt och segt slem heter det. Men jag börjar verkligen tröttna nu.

Samtidigt så snöar det här. Så jobbig denna vinter har varit med alla sjukdomar så vill jag inte ha mer vinter. Jag vill bli frisk och ha vår.

Igår kväll var jag på tjejmiddag på en restaurang på Södermalm. Det var trevligt och hostan störde inte de andra så mycket. Jag hade dock druckit te innan på jobbet så att rösten och hostan skulle bete sig någorlunda.

Det är ju meningen att jag ska promenera mycket under denna tid jag tar metformin. Men jag blir aldrig frisk så en promenad har jag inte tagit än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar