onsdag 21 mars 2012

Lite mer

Det var en stor besvikelse som jag mottog beskedet att det inte var lämpligt för mig att försöka nu utan jag måste vänta några månader. Hur länge jag måste vänta vet han inte.

Han sa att jag kan ha lite PCO och några andra problem som kan försvåra graviditet och ökad missfallsrisk. Så nu fick jag en medicin som jag måste ta tre gånger om dagen varje dag. Hur länge jag måste ta den vet jag inte. Det finns en risk att jag måste ta det livet ut.

Sedan beskedet igår har jag tyckt att det är lite jobbigt att ha bloggen.

Jag vill inte sluta skriva men vet inte riktigt vad jag ska skriva om.

Jag måste försöka fokusera att bli frisk. Läkaren sa att det är viktigt. Jag är fortfarande inte frisk än. Men det är många jag har pratat med som har varit förkylda och sjuka ofta de 3 första månaderna i år. Det är inte bara jag. Men just nu har alla dessa sjukdomsperioder inte varit bra för min kropp och därmed en eventuell graviditet.

4 kommentarer:

  1. Kram till dig.

    jenny

    SvaraRadera
  2. Vad var det för medicin? Metformin? Levaxin?
    Vi är många som har PCO där ute...
    Med rätt behandling så kommer du att bli gravid!

    SvaraRadera
  3. Metformin är det jag fick.

    SvaraRadera
  4. Styrkekram till dig från mig!!!

    SvaraRadera