torsdag 12 april 2012

Läget

Det har inte blivit en promenad än. Antingen har det regnat på kvällarna eller så har jag hållit på med mitt fritidsintresse. Ikväll är det fritidsintresse igen och imorgon kväll ska det regna igen.

Jag är inte fullt frisk än heller. Men tillräckligt för att ta korta promenader.

Samtidigt är många på jobbet förkylda eller sjuka. Det känns som att det går runt någonting här som inte försvinner.

Under påskhelgen så dog en kvinna på jobbet som var i 30-årsåldern av en hjärtattack. Hon mådde lite dåligt förra veckan och gick till läkaren. Läkaren tog prover och hon inväntade provsvaren. Under påskhelgen fick hon sedan en hjärtattack och dog.
Jag vet inte vem det var eftersom hon jobbade på en annan enhet men hon hade precis börjat med samma arbetsuppgifter som mig så jag skulle troligen ha haft kontakt med henne. Det känns konstigt att någon i min ålder bara så där helt plötsligt avlider.

Min bror sa till mig igår att min arbetsplats verkar farlig för många är sjuka ofta och nu går de och dör helt plötsligt. Han och resten av min familj undrar om inte stress har med det att göra. Familjen tänker ju också på mig som måste ta det lugnare nu och tänka mer på min kost och hälsa.

För några dagar sedan drömde jag om att jag skulle få en dotter och ett av förnamnen skulle vara Eleonora. Jag har ingen aning om var det namnet kom ifrån för jag har inte tänkt att ha något liknande namn tidigare. Det namnet är väldigt fint och sedan dess har jag undrat varför det namnet helt plötsligt dök upp i en dröm.

Inatt drömde jag att jag var i vecka 20 och hade precis varit på ultraljud. Det hade inte synts på mig att jag var gravid och i och med ett lyckat ultraljud så kände jag att nu är det läge att berätta på jobbet. Familj och vänner hade jag ju förstås berättat för tidigare.

Jag börjar bli lite spänd antagligen för det är maj snart. Kommer jag få någon mens i april? Vad kommer läkaren att säga i maj? När får jag åka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar