söndag 8 april 2012

Lite skuldkänslor

Läkaren sa att jag ska promenera varje dag. Men jag har inte varit frisk sedan jag fick tabletterna. Jag mådde bättre några dagar men jag ville inte testa gränserna så jag väntade ett par dagar till. Den dagen jag skulle träna blev jag sjuk igen.

Nu har hostan nästan försvunnit helt tack vare den utskrivna medicinen jag fick i måndags. Men jag har fortfarande slem i halsen och snuva i näsan. Det känns som jag aldrig blir frisk.

Läkarens sjuksköterska sa att man kan promenera även om man är förkyld. Jag har dock inte vågat chansa och här står jag med många skuldkänslor. Det är maj snart och att erkänna att jag har knappt tränat är inte roligt.

För några veckor sedan besökte jag min kompis och hennes son. Han var förkyld då. Min mamma tror att han smittade mig och då blev jag sjuk. Imorgon ska jag besöka dem igen. Jag kan ju inte sluta umgås med folk pga risken att bli sjuk. Min mamma vill att jag ska fråga om han är förkyld igen men det vågar jag inte. Då kommer hon tro att jag anklagar hennes son för att göra mig sjuk. Jag kan inte hjälpa att mitt immunförsvar har blivit svagare.

Att det har blivit vinter igen gör det inte lättare för mig att börja promenera. Jag vill ha riktig vår.

1 kommentar:

  1. Tror du inte att du skulle kunna promenera lite trots förkylningen? Frisk luft kan göra underverk för kropp och själ. Du kanske inte behöver pressa kroppen och inte gå så långt? Det kanske kan lindra dina skuldkänslor en smula om du kommer ut en liiiiiiiten sväng? Jag vet av erfarenhet hur svårt det är att komma igång. Det är lättare sagt än gjort. Ja, det är jobbigt i början. Det kan t.o.m. vara jobbigt ganska länge - men det blir bättre!! :-)

    Jag lider med dig, det måste vara jättejobbigt att aldrig hinna bli riktigt frisk. Jag håller tummarna, önskar dig lycka till och fortsätter följa dig här på bloggen.

    SvaraRadera