söndag 1 april 2012

Förvånad

Jag blöder lite så jag tror min mens har kommit. Vilken kontrast mot gårdagens inlägg. Kan Provera och Metformin göra att min cykel blir kortare? Jag vill ju ha koll lite på min menscykel så att jag kan åka i juni. Vad gör jag nu? Börja testa med ägglossningstester redan nästa helg? Eller är något fel och jag borde ringa läkaren? I och för sig så hade jag sedan tidigare få dagar mellan ägglossning och mens ca 9-10 dagar. Men ska medicinerna förlänga denna period eller är den lika lång oavsett?

Min mens tog slut på onsdagen förra veckan.

1 kommentar:

  1. Oj, jag kan ju ingenting om provera och metformin och hur de påverkar...

    Men min uppfattning om livet _omedicinerat_ är att follikelfasen - dvs tiden från förra mens till nästa ägglossning - kan variera lite avhängigt den normala cykeln, mediciner, stress eller vad det nu kan vara. Jag har som kortast haft en follikelfas på 9 dar och om längst 13.

    Däremot är lutealfasen - från ägglossning till nästa mens - normalt sett konstant. Jag har t ex alltid 16 dagar från ÄL till mens.

    Om jag vore du skulle jag börja kolla ÄL nu. Så får du se :) jag har väldigt svårt att tro att du hunnit gå från växande ägg till mens på en vecka. Men visst, konstigare saker har hänt!

    SvaraRadera