måndag 30 april 2012

Så var min Valborg

Inget spännande om ni trodde det.

Så det var en förkortad arbetsdag på jobbet. Man behövde bara jobba 6 timmar. Jag gick hem vid halv tre.

Det har varit fint väder idag. Jag hade velat göra något efter jobbet för att njuta av denna fina dag. Istället var det direkt hem och börja städa. Igår kollade jag om det fanns en ledig tid för tvättstugan idag. Det var ledigt mellan 18 och 22. Så städ hemma och tvättstuga.

Jag har inget kakel i mitt badrum. Förhoppningsvis någon gång mellan 2017 och 2020 blir det kakel i badrummet. Så i min hyresvärds plan på renoveringar i de hus företaget äger så är det i det intervallet mitt hus har hamnat i.

Det jag vill komma fram till är att jag har funderat och det lär nog inte komma en trea som jag kan få inom överskådlig framtid så då är det bäst att min lägenhet är i bästa möjliga skick när ett eventuellt barn kommer.

Så jag beställde fuktmätning i badrummet och det ledde till att badrummet målas om gratis och att toalettdelen får jag betala själv genom en liten höjning av hyran. Toaletten målas alltså också om eftersom de ligger bredvid varandra och har samma färg på väggarna. På onsdag kommer målaren och därför flyttar jag hem till föräldrarna imorgon. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar. Eventuellt skulle lite väv lagas också. Jag planerar att det tar denne 3 dagar att göra klart och i helgen får jag flytta hem igen.

Min bror vill att jag ska vila lite nu när jag är lite ledig. Han klagar på att jag har planerat in allt för mycket imorgon. Men det är inte mitt fel att målaren ringde i onsdags förra veckan och ville komma denna vecka eller att lördagen förstördes av huvudvärk. Han ville först komma i fredags men det avstyrde jag. Så kort framförhållning går inte om jag måste se till att badrummet inte är allt för smutsigt och plocka undan saker. Detsamma för toaletten.

Nu ligger allt i påsar på golvet i vardagsrummet. Jag bryr mig inte om målaren tycker att mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Så mycket orkar jag inte engagera mig och se till att hitta bra ställen att ha allt. Så mycket förvaringsplats har inte jag.

Det var inte många på jobbet idag. Men jag har svårt att ta ledigt sådana här dagar eftersom jag vet att jag behöver mina lediga dagar till eventuella resor. Det hade dock varit skönt att få fler timmar på sig att göra allt.

Min kompis hörde av sig igår och ville träffas imorgon. Så försvann lite städtid imorgon. Jag måste prioritera att träffa henne för det är inte ofta hon kan träffas eftersom hon har barn nu. Jag åker alltid hem till henne eftersom det är lättast så. Det tar mellan 20 och 30 minuter med bil beroende på trafiken. Så hemmet får se ut som det ser ut när målaren kommer på onsdag. Men när han är klar så börjar jag plocka tillbaka allt igen. Senare i maj ska fönster tvättas och gardiner bytas ut.

Nu låter det som att fyrverkerier skjuts upp. Jag vet att det är ett valborgsmässofirande ca 5 min med bil härifrån så det kommer väl därifrån. Jag hade nog hellre varit där.

Tänk att 4 månader har gått av året och jag är inte ett steg närmare mitt mål. Nu är det 2 dagar kvar tills jag kan ringa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar