fredag 25 april 2014

Finna kärleken?

Jag har börjat promenera lite denna vecka. Det blev en promenad på måndag, tisdag och onsdag. De var inte så långa men mellan 30 min och 45 min.

Annars så händer inte så mycket.

Funderar när jag har tid på mitt liv. Pratar med kuratorn.

Hon har sagt flera gånger att jag måste titta runt omkring mig och börja se intresserad ut av män.

Jag är ingen flörtare och har svårt att prata med män om det inte är jobbrelaterat eller liknande.

Nu senast sa hon att det är mest kvinnor som går till spåkvinnor. De går dit och får veta när de ska träffa den rätte och får barn. Hon känner en som gick till en spåkvinna och som fick veta att inom 2 år kommer hon träffa den rätte.

Kuratorn sa att på grund av det så började hon titta på alla män hon träffade som en potentiell partner och inom två år hade hon hittat en partner.

Varför verkar det så enkelt för de flesta att hitta en partner och jag står här utan någon?

Jag vet inte vad jag ska göra för att varje dag visa män att jag är en singel kvinna som söker en partner. Hur agerar en kvinna till vardags för att visa att en partner sökes?

Innan kuratorn började för flera veckor sedan prata om att jag måste visa att jag är intresserad av att få en partner så visste jag inte att jag måste göra det. Att flörta är en sak men det är nog inte det kuratorn menar.

Tips mottas om någon har det.

3 kommentarer:

  1. Ögonkontakt, le, prata, berätta för vänner att du letar etc etc. Klä sig lite finare.

    Heja heja med promenaderna!

    SvaraRadera
  2. Dejting sidor på nätet är ett bra sett att lära känna nya människor på o då vet man ju att den andra också söker! Sen vet jag att det är svårt, för man målar upp en egen bild av personen som sen kanske inte stämmer. Lika bra att träffa personen man fått kontakt med snabbt! Lycka till i jakten!

    SvaraRadera
  3. Mitt tips är Spanien! Spanjorer är fina, snygga och heta! Och inte lika blyga som svenskar... :)

    SvaraRadera