lördag 12 april 2014

Utdrag ur ett mail

Jag är inte ansvarig för vår Femmisgrupp i Stockholm längre. Jag skriver därför längre inte mailen som skickas ut till gruppen.

Tidigare i veckan skickade den nya ansvarige ut ett mail till gruppen. Ungefär varannan vecka skickade man ut ett mail ibland mailade jag varje vecka. Det tog ju tid att sköta allt med gruppen.

Här är ett utdrag ur det mailet som kom denna vecka:

Det har skett overkligt mycket sedan sist; under loppet av en vecka fick vi en våg av plus i gruppen och det är särskilt roligt då det känns som att så många i gruppen har fått vänta så länge, på olika sätt. 

Vi är dock fler kvar som kämpar. Jag tycker att det är så bra att vi kan diskutera alla funderingar vi har kring behandlingar, fertilitet och annat. Jag tror att det kan ge oss styrka att kämpa om vi inte lyckas med en gång och jag tror också att det kan behövas, då vi inte alltid får tillräckligt utförliga eller logiska svar från våra kliniker. Jag har skrivit ett inlägg i femmis forum om att jag gärna skulle vilja att föreningen lyfter frågan om de danska klinikernas bemötande, dokumentering och hantering av donatorsäd och embryon. Jag tycker inte att någon ska behöva känna att de får behandling som på nåder, oavsett hur många försök en har gjort, oavsett vilka värden eller ålder en har (inom rimliga gränser) - vi betalar saftigt för både expertis och utförande och har rätt att få känna oss både trygga och väl informerade, tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar