tisdag 29 april 2014

Små steg

Det är lite mycket att göra så jag har inte så mycket tid att tänka och reflektera. Så hur mitt liv kommer att bli har jag inte hunnit tänka på.

Det ska fixas med lägenheten, med fritidsintresset, jobb, familj och vänner. Just nu försöker jag ha lägenheten som prio.

Jag köpte en begagnad fåtölj och en begagnad sängbord i helgen. I går kväll fick jag de levererade. Idag ringde målaren och sa att han kommer nästa vecka och ska tapetsera. Så nu i helgen måste jag fixa i lägenheten så att denne får plats att måla.

Kl. 06.15 kommer han på måndag. Jag sa att jag brukar gå till jobbet vid halv sju och därför ska han komma så tidigt för att hämta nycklarna.

Jag har en potentiell inneboende som jag kan få. Men jag måste köpa en säng och en byrå först. Jag måste också kolla upp den personen lite mer innan jag säger ja till denne.

Om lite mer än en månad åker jag på semester. En långweekend till Budapest. 5-8 juni. Syrran betalar.

Men innan dess är det inflyttningsmingel den 31 maj. Så det är kort om tid att fixa allt.

Den 14 maj är det operation också.

Min kurator säger att hon blir helt slut när hon varje vecka får höra allt jag har gjort. Hon vill att jag ska vila mer och ägna mer tid åt mig själv. Men det är svårt att få tiden att gå ihop även om jag har sagt nej på mycket gällande mitt fritidsintresse.

Jag har dock börjat med stegräknare och promenader då och då. Idag kom jag hem strax efter halv sju och orkade inte ta en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar