onsdag 27 augusti 2014

15 min går både fort och långsamt + besök av en kattunge

Jag tränar nu på morgonen. Jag tränar en kvart på morgonen. Sekunderna går så långsamt.

Men när jag sedan ska äta, borsta tänderna och göra de andra sakerna på morgonen så går en kvart så fort.

En kvart ger inte så mycket träning men det är en start.

Ni kommer inte tro mig men idag öppnade jag balkongen vid halv åtta på kvällen. Jag hann bara ha balkongen öppen i några minuter innan en kattunge kom in.

Efter att ha fått hjälp av polisen så kunde kattungen komma tillbaka till ägarna som bor i balkongen bredvid.

Först ropade jag via min balkong, sedan bankade jag på balkongräcke och balkongvägg men ingen svarade. Jag ringde polisen. Medan jag satt i telefonkön så googlade jag vad jag skulle göra.

Polisen var jättesnäll och sa att denne skulle försöka få tag i numret till min granne. Min granne bor i porten bredvid och jag kommer inte in där. Polisen la på och sa att denne skulle ringa upp inom några minuter.

Han ringde upp och sa att han inte fick tag i grannen men han fick tag i någon annan i porten. Den grannen skulle ringa på min granne och tala om att deras katt fanns hos mig.

Sedan ringde polisen upp mig. När jag pratade med polisen då tittade grannen över på min sida och jag kunde lämna tillbaka kattungen.

Ni som följt mig vet att i min förra lägenhet fick jag också en katt och en fågel in i min lägenhet. Då bodde jag på sjätte våningen och nu på femte våningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar