torsdag 7 augusti 2014

En dipp igen

Jag har mer tid att tänka på semestern. Det är både på gott och ont. Just nu mer ont.

Positiva händelser händer inte av sig självt utan man måste se till att skapa dem. Att vinna pengar är något som händer utan ens egen medverkan förutom att ha satsat pengar och spelat spelet. Men att gå ner i vikt måste man varje dag och varje sekund vara fullt engagerad. Man ska planera in tid till träning, ha ork, ha motivation, äta bra mat osv.

När jag kommer på positiva saker som jag vill göra så finns det antingen inga pengar eller ingen att göra det med.

Jag vill t.ex åka till Ullared och gå runt där. Inte för att jag köper saker för mycket pengar utan kanske slösar jag 500 kr. Jag vet att det är löjligt att åka dit för 500 kr för själva resan och boendet kostar mer. Men jag vill ha sällskap till Falkenberg också. Jag vill inte åka en bussresa över dagen dit utan ta bilen och i lugn och ro göra det jag vill där. Nästa år hoppas jag kunna åka dit om jag får någon med mig på resan. Reser man över sommaren så kan man göra annat också.

Jag måste alltså komma på positiva saker jag vill göra för att bli gladare. Just nu förutom Ullared så är det att skaffa barn. Men jag måste ta bort barn från den listan. Det är dock så svårt. Varje dag tänker jag på det.

Tänker på bristen på pengar, tänker på att jag borde kunna ha främlingar som har sex med mig varje månad för kanske den månaden sker miraklet, tänker på hur bra mitt liv skulle vara med barn osv.

Jag kommer dock inte ha sex med främlingar men det känns som att jag varje månad som går så slösar jag bort chanserna till mitt mirakel.

Varje månad som finnarna exploderar i mitt ansikte pga PCO:n påminns jag, när mensen kommer påminns jag, när människor påpekar min ålder och undrar om jag inte vill ha barn påminns jag...

Jag vill ha barn och minst två barn för jag vill att mitt barn ska ha minst ett syskon.

Så skulle jag få mitt mirakel så vill jag ha tvillingar. Jag vet ju aldrig om jag skulle kunna bli gravid igen.

Dippen består alltså i att jag hittar ingenting positivt i mitt liv just nu.

Jag ska till kuratorn imorgon och just nu är jag verkligen glad för det. Jag har ingen att säga till att jag inte är så glad just nu.

Åskan väckte mig halv sex i morse och jag gick och la mig efter midnatt. Så trött har jag varit hela dagen också vilket inte heller bidragit till att göra mig på gott humör idag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar