tisdag 19 augusti 2014

Andras lycka påminner mig om min olycka

Vid midnatt fick jag ett sms med bild på min kompis dotter. Hon föddes 20.40.

Jag vaknade av smset och skickade ett grattis. Vid halv sju idag fick jag ett tack sms från henne.

Det är höst nu och då skulle jag ha bestämt vad jag vill göra med mitt liv. Det enda jag kommer på kan jag inte få.

Vilket misslyckande av mig. Jag kan inte komma på något som skulle göra mitt liv bättre.

Jag sköt upp beslutet om mitt liv till hösten. Jag visste nog innan att jag inte skulle ta tag i detta under sommaren.

Jag vet inte om jag orkar både ta tag i vikten och börja betala för och engagera mig på en nätdejtingsida. Men jag blir äldre för varje dag att nu måste allt göras på en gång.


1 kommentar:

  1. Kan du kanske ta en sak i taget? Även om du känner att allt måste/borde ske NU så försök att inte tänka så. Det är svårt, jag vet, men försök. Du har börjat med vikten och kanske räcker det för tillfället? Jag tänker att om du fokuserar dig på hälsan så kanske orken och lusten att dejta kommer efter ett tag? Ta hand om dig.

    SvaraRadera