torsdag 21 augusti 2014

Åter igen fick jag höra...

"Men du har inte barn så du har tid. Jag har så mycket med skolstart, jobbet, familjen osv. "

Det fick jag höra ikväll av en person på min fritidssysselsättning.

Jag blir ledsen av att höra sådant. Är inte min tid värt något bara för att jag inte har barn?

Jag undrar om jag inte till slut borde säga någon spydig kommentar till de personer som säger sånt. Jag kommer ju att få höra sådana kommentarer i hela mitt liv.

Helst vill jag bara säga detta. " Jag kan inte få barn men om du ordnade att jag fick två miljoner så skulle jag kunna få barn. När du betalt för att jag har kunnat få barn så kanske du tycker att min tid är lika mycket värd som din tid."

5 kommentarer:

  1. Vad är det du gör på din fritid? Skulle du inte kunna göra samma sak fast någon annanstans där folk är lite mindre benägna att lägga sig i?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle jättegärna vilja berätta vad jag gör men då kommer jag avslöja vem jag är.

    Det går tyvärr inte att göra det någon annanstans.

    SvaraRadera
  3. Åh jag hatar såna där kommentarer! De menar säkert inget illa men det är respektlöst och det sårar så in i helvete. Usch! Kanske kan du säga typ: "Jo precis, min tid är mindre värdefull för mig än vad din är för dig....min tid är kanske inte värd nåt för dig men för MIG är den faktiskt det värd lika mycket som din även om jag inte har barn, även om du inte tycker det...." Så önskar jag att jag hade modet att säga ibland.

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det vara bra att säga som det är. Dvs "min tid är fylld av andra åtaganden. Jag skulle gärna ha en familj som upptog min tid istället men kan tyvärr inte få barn"
    Så arg jag blir när jag hör om sådana korkade, okänsliga kommentarer

    SvaraRadera
  5. Fy jag blir ledsen av såna kommentarer. Att folk aldrig lär sig att barnlöshet inte alltid är barnFRIhet. Respektlöst.

    SvaraRadera