söndag 31 augusti 2014

79,8 kg och social kompetens

Jag börjar misstänka att jag går upp i vikt när det är snart dags för mens.

Jag tror inte att jag har gått ner i vikt pga mina 15 min träning varje dag.

Jag fick mens den 21 augusti och jag vägde mig den 19 augusti.

Idag har jag klarat av att träna 15 min per dag i en hel arbetsvecka. Det är bra men jag har använt en del av min flex för att komma till jobbet lite senare. Jag behövde inväjningstid. Mitt mål är att vara på jobbet vid sju varje dag så att jag kan jobba in mycket flex. Men då måste jag gå hemifrån vid halv sex och gå upp halv fem. Jag är väldigt seg på morgonen så jag behöver mellan en kvart och en halvtimme för att gå upp ur sängen efter att klockan har ringt. Då blir klockan 4.

Denna vecka kom jag till jobbet mellan kl. 8 och 9.

Så jag måste fundera på hur jag ska göra. Jag kan heller inte vara hur länge som helst på jobbet pga mitt fritidsintresse.

Jag och min syster pratade tidigare i veckan. Vi kom fram till att vi båda måste öva på vår sociala kompetens. Kuratorn har sagt det också. Jag måste lära mig prata med okända. Jag ska inte skämmas eller vara rädd att andra tycker jag är ointressant. Jag ska inte behöva bli jätteledsen när de undrar om jag har barn.

Det enda sättet att träffa en partner är att kunna prata. Kuratorn säger att andra älskar att prata om sig själva så om jag ställer frågor så startar konversationen. Jag testade en gång men konversationen dog ut eftersom jag inte kom på vilka frågor man ska ställa.

Så nu försöker jag hitta tillfällen där jag kan prata med människor. Inte som mål att träffa någon utan att öva upp min social kompetens. Jag måste kunna prata med alla människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar