lördag 9 augusti 2014

Det är bättre

Det hjälpte att prata med kuratorn. Min vän smsade igår kväll och undrade om jag vill komma förbi idag. Hon har gått över tiden och ville ha lite sällskap. Jag skrev att jag tror inte att jag smittar längre och kan komma förbi. Hon är trött och orkar inte gå runt så mycket. Hon vill bara att barnet ska komma nu.

Vi pratade och sorterade lite barnkläder hon har fått från släkt och vänner. Det mesta gick att använda igen men en del var söndriga eller allt för fläckiga att de fick slängas.

Jag påminns inte så mycket när jag är hos henne. Det är annorlunda med henne.

Vi pratade om min framtid och hur jag ska gå vidare. Jag sa att det är tomt och jag vet inte vad jag vill.

Jag vet vad jag borde göra. Det är att gå ner i vikt och börja nätdejta. Men motivationen och lusten finns inte riktigt där.

Drömmen om att vara smal, hitta en partner och bli gravid/få barn finns där. Men den är inte tillräckligt stark för att ge mig styrkan/motivationen att träna varje dag och modet/engagemanget/tiden till att börja nätdejta.

Idag satt jag på timern på mobilen och lyckades göra några lätta övningar i 5 min. Inget man går ner i vikt av men jag tänkte se hur långt min kondition räcker till. Jag blev nog trött vid 3 minuter men redan vid 1 minut började jag undra när telefonen skulle pipa.

I peppgruppen på facebook finns många tips. Jag är bra på att ge tips om jag har några. Det är bara att själv följa alla tipsen som är väldigt svårt.

Är jag lyckligare om exakt ett år?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar