tisdag 3 januari 2012

22 dagar igen = Ingen resa denna månad

Ja, idag blev det positivt. Alltså ingen resa.

Jag känner mig dum som inte hade försökt och räkna ut tidigare hur lång min follikelfas är. Då kanske jag skulle ha sagt till och begärt semester hela denna vecka.

Imorse testade jag inte med Clearblue för jag tyckte inte att strecket var starkare än igår kväll på Testlagrets streck. Det var också korkat.

Hela dagen idag har jag oroat mig för om mina 7 st Clearblue-tester skulle räcka men redan på test nr 2 blev det positivt.

Jag får väl räkna på när jag är beräknad att få nästa ägglossning.

Utifrån vad jag räknar nu så beräknar jag att ägglossning blir måndagen den 6 februari. Gissa vad jag gjorde idag? Beställde service på min bil den 6 februari. Så korkat. Jag får väl boka om den. Två veckor framåt borde vara en god säkerhetsmarginal.

Men mitt största problem är nog jobbet. Det är 5 vardagar på en vecka och bara 2 st helgdagar. Jag vet inte om jag klarar av ytterligare en månad där jag inte får åka.
Jag är rädd att jag riskerar min kommande löneförhöjning om jag berättar. Pengar behöver jag om jag ska bli en ensamstående mamma och allt jag kan spara är bra.

Jag funderar på om jag ska ljuga för min chef och säga att min äggreserv börjar ta slut och antingen så ser jag till att bli gravid så fort som möjligt eller så blir det inga barn. Då kanske jag kan få ledigt lättare utan att behöva sjukskriva mig. Vad tycker ni? Jag behöver verkligen er åsikt i denna fråga.


Det borde gå flyg typ kl. 14 till Köpenhamn. Man måste ju vara på Storkklinik senast kl 16.45 och det skulle jag hinna.

4 kommentarer:

  1. Hej hej! Vill börja med att önska dig lycka till:)
    Ang. vad du ska säga till chefen, du har inte möjlighet att sjukskriva dig(typ "magsjuk") Så behöver du inte säga ngnting om vad du ska göra, det kan du göra när du lyckats:D

    Ta hand om dig! Ha det bra!
    Om du åker kring den 6feb så innebär det att vi kommer åka ungefär samtidigt och göra försök, jag har räknat på ca den 7feb:D

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Linda, blåljug! =) En sjukskrivningsdag är väl inte hela världen. Det är trots allt för en god sak =)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte heller riktigt varför du känner att du måste berätta för din chef., speciellt inte om du är orolig för reaktionen. Alla kan vi bli sjuka, så det hade jag kört med.

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Om du inte känner att din chef kommer att förstå din situation så tycker jag absolut att du kan sjukskriva dig.
    Jag började med att berätta för en arbetskompis och hon var väldigt förstående så då fortsatte jag med min arbetslagsledare och hon var också förstående och tyckte att det var bättre att jag tog kompledigt istället så då gjorde jag det. Jag hade dock tur och nästan alla mina inseminationsförsök blev på helgen. När jag sedan bytte till Ivf så berättade jag även för chefen eftersom man behöver vara borta så många fler dagar. Även det gick väldigt bra.
    Gör vad som känns bäst för dig och du behöver inte ha dåligt samvete om du sjukskriver dig! Det är ju bara en dag!
    Lycka till!

    SvaraRadera