lördag 7 januari 2012

Nytt år nya tag

Ja, om det blir nya tag vet jag inte men jag har det som mål.

Jag fortsätter att följa mina planer som jag hade i slutet av förra året.

Jag försöker att förbättra min lägenhet när det gäller förvaringsutrymmen. Syrran och hennes kompis var ju här en dag under julhelgen och flyttade om möblerna i vardagsrummet. Rummet fick verkligen ett lyft. Syrran var här i torsdags och vi gick igenom vad som kan göras och sedan sorterade vi lite bland saker som fanns i min garderob. Vi slängde en del också. Det var bra.

Igår var jag förbi Ikea och gick runt för att inspireras. I och för sig så hade jag redan bestämt mig för vad jag ska köpa. Nu hade jag bara pengar att köpa förvaringslådor som var på rea men det var kul att gå omkring där. Planen är att förhoppningsvis i vår, senast innan året är slut, ha köpt sakerna som finns på min lista.

Det är svårt att planera kommande inköp när man måste försöka spara så mycket pengar som möjligt till inseminationer. Men jag är glad över att jag har en lista och jag har ett mål angående min lägenhet.

Jag undrar när mensen kommer. I tisdags var det plus på stickan. Så senast i torsdags hade jag ägglossning. Med min korta lutealfas så är det väl nästa vecka jag får mens. Jag längtar till mensstarten för då börjar nedräkningen.

Ett annat mål är att jag ska börja ett hälsosammare liv nu på måndag. Nu är alla helger slut och det är dags att ta tag i saker och ting. Problemet är att viljan, lusten och motivationen är obefintlig. Det är lättare för mig att äta hälsosammare än att träna. Det är träningen som är det jag måste ta tag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar