tisdag 10 januari 2012

Har börjat ringa runt

Bara för att kolla läget ifall jag vill göra ultraljud för att kolla om jag har en ägglossning. Detta är bara min andra insemination. Det är kanske när jag har gjort fler än 3 som jag borde ringa runt. Jag har ju progesteron nu också men jag tvekar lite om att använda dem. Men med min korta lutealfas vore det bra att ta dem men det som gör att jag tvekar är att jag har googlat att på vissa personer så förändras humöret väldigt mycket. Jag vill ju vara vanliga Dina under de första 12 veckorna av en graviditet och endast påverkas av graviditetshormoner.

Läkaren på Mamamia ringer upp mig idag eller imorgon enligt barnmorskan som svarade. Så jag har ännu inte hunnit fråga honom.

Sophiahemmet sa att det är endast i mån av tid och att det kostar 1 075 kr. Hon som svarade ville poängta att de hjälper absolut inte med recept eller annat och att det är endast efter den danska läkarens ordinationer som man borde göra ultraljud. Hon var snäll när hon pratade men det känns lite hårt att de är så ovilliga att hjälpa till.
Hon sa också att man kan prova ringa Ultragyn vid Odenplan eftersom de har fler läkare.

2 kommentarer:

  1. Sen ska du, om du kan undvika det, inte tala om att du inseminerar i Danmark. Tydligen har socialstyrelsen gått ut med tillsägelser till många gynekologer att de inte ska hjälpa oss som åker till Danmark eftersom det är förbjudet i Sverige. Så öva på att tala lite mindre sant!

    SvaraRadera
  2. Det visste jag inte. Jag sa sanningen till Sophiahemmet. Jag väntar nog med vad Mamamia säger innan jag ringer vidare.

    SvaraRadera