måndag 30 januari 2012

Det är långt till på torsdag

Jag minns inte att jag har haft ont i magen på det sätt jag har nu.

När jag ligger stilla så känns det knappt. Går jag upp ur sängen eller soffan så börjar det kännas. Igår när jag bar tunga kassar några meter började det göra rejält ont. Att gå längre sträckor, alltså mer än 5 minuter, gör att det gör mer ont.

Det är tur att jag har ett kontorsjobb men nu när jag skriver detta så har jag ont fast jag kom för ca 20 minuter sedan till jobbet och det tar 10 minuter att gå från tunnelbanan till jobbet.

Mamma undrade om jag har utomkveds men jag sa att negativa graviditetstester och positiva ägglossningtester utesluter det helt. Sedan undrade hon om det var något med mitt myom. Nu i helgen ska jag ha ägglossning (tror jag) så det kan ha något med det att göra.

Jag börjar fundera på vad jag ska säga vid gynekologbesöket. Att jag försöker skaffa barn är viktigt att säga om de säger att något är fel på mig. Men samtidigt känns det som att det inte går att berätta att jag gör allt detta i Danmark och som singel.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är svårt det där. Men du ska absolut säga att du planerar att försöka skaffa barn inom en mycket snar framtid. Säg inget mer om de inte frågar. Frågar dom får du försöka bedöma hur "öppna" de är och berätta sanningen eller blåljuga.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med vemvet... men det bästa är nog att du säger som det är!
    Vad kan hända? det är ju ditt liv och ditt beslut ingenting en gynekolog kan säga så mycket om.
    Hoppas magvärken går över!

    SvaraRadera
  3. Jeg bestemte meg for å dra til en gynekolog som var anbefalt av Storkklinikk. Han er helt super og hjelper meg med alt jeg trenger hjelp til. Jeg har fått hormonstimulering av han for å øke sjansene mine i Danmark (Pergotime og eggløsningssprøyte).

    Da jeg flyttet, bestemte jeg meg for å prøve en ny gynekolog, og han var også hyggelig, men han var ikke like innstilt på å hjelpe meg like mye som han andre. Jeg har derfor gått tilbake til han første, selv om det er ganske langt å reise.

    Kan du ikke prøve å høre litt rundt med "jungeltelegrafen" og høre om det er noen som vet om en som er positiv til det du driver med? Hør med klinikken i Danmark, kanskje de har noen tips? Gynekologen kan uansett ikke nekte deg å reise til Danmark, og alle undersøkelsene skal du kunne utføre. Det er stor fordel å få UL-scanning rett før eggløsning for at gynekologen kan se på folliklene og hjelpe til med å beregne når eggløsningen faktisk kommer til å skje. Får du også pergotime og eggløsningssprøyte, kan det jo også øke sjansen for toeggede tvillinger!

    SvaraRadera