fredag 13 januari 2012

Ingen mens i sikte

Jag undrar om jag kommer att skriva den rubriken fler gånger i denna blogg.

Min månatliga försämrade allmäntillstånd som kommer strax innan mens har gjort att jag dragit på mig något i halsen. Jag har känt mig lite hängig och konstig i halsen sedan i tisdags men först idag har det påverkat rösten.

Jag gissar att jag borde haft ägglossning i torsdags förra veckan. Jag tillhör majoriteten av kvinnor som inte känner något när jag har ägglossning så jag vet inte när jag har ägglossning. Ska det vara 9 dagar mellan ägglossning och mens så är det imorgon den ska komma.

Jag har en egen gissningstävling för mig själv om när den kommer. I helgen gissade jag.

Jag skriver inte mycket om politik i denna blogg men igår när jag hörde att hela alliansen ger efter för KD när det gäller tvångssterlisering vid könsbyte gjorde mig väldigt besviken. Detta pga att det troligen innebär att alla motioner om inseminationer för ensamstående, bättre sjukvård för barnlösa, surrogatmödraskap osv kommer att röstas ner nu i vår. Några av er läsare håller nog kanske inte med mig men jag har svårt att förstå hur man kan rösta på KD. Jag har också svårt att förstå hur man kan rösta på något parti i alliansen. Skattesänkningar går inte före allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar