fredag 20 januari 2012

Vill bli frisk nu

Ja, nu börjar jag oroa mig för att jag inte hinner bli frisk tills mensdag nr 1. Vilken katastrof det vore. För nu vill jag åka i mars.

På söndag är det Femmis-träff och även om jag har energi att gå så vet jag inte om jag ska gå än. Jag vill inte riskera att smitta någon så att de drabbas av samma sak som mig. Det känns bättre att vara hemma och vila för att bli frisk. Jag som ville verkligen gå denna gång på träffen. Det var ju så kul förra gången.

Idag har jag fått en konstig känsla i magen, lite ont i magen. Så jag hoppas att jag inte är på väg att bli sjukare nu.

Jag pratade med läkaren igår. Han tyckte också att det var ingen idé att åka i februari. Det är nu bara att invänta nästa mens. Så inget ultraljud i kommande månadsskifte.

Jag själv är född i september och tyckte det var jobbigt att fylla så sent på året under min uppväxt. Blir jag gravid i mars så blir det ett decemberbarn. Jag får helt enkelt hantera det. Det viktigaste är att jag får ett friskt barn och inte datumet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar