lördag 21 januari 2012

Ligger i soffan

Det är inte så mycket som jag har gjort idag. Handlat lite mat, plockat undan lite, lagt in räkningarna i internetbanken, vilat, duschat, ätit, tittat på tv och surfat på datorn.

Friskare känner jag mig inte. Jag är lite mindre täppt i näsan men använder nässprayen på nätterna. Det som gör ont i magen kommer och går. Jag vet inte vad det är. Det gör inte mycket ont heller utan det går att göra saker som vanligt ändå. Brösten gör ont lite till och från. Nu är det 2 veckor tills nästa ägglossning så jag fattar inte varför brösten gör lite ont.

Jag brukar inte ha ont i magen när jag är sjuk eller när jag har mens. Nu tänker jag dåliga tankar som att mitt myom har växt till sig till en stor cancertumör och kroppen reagerar med lite ont i magen.

Jag har också tänkt att är det för att jag har gått upp i vikt efter helgerna som magen reagerar. Men jag borde då få ont i rygg eller ben av viktökningen.

Planen var att börja leva nyttigare måndagen den 9 januari. Jag hann med en promenad den 9 och sedan blev jag förkyld den 10 och på fredagen började jag må riktigt dåligt så att jag låg i sängen hela förra helgen. På måndagen mådde jag bättre igen så att jag kunde gå till jobbet. Jag var själv förvånad att jag mådde så pass bra. Nu är jag inte frisk än och magontet som kom någon gång i veckan visar på det. Men jag har faktiskt tagit det så lugnt som möjligt denna vecka.

Det är trist att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar