fredag 19 juli 2013

Acceptera läget och analys

Det har inte känts så mycket sedan gårdagens besked. Det har varit mycket på jobbet denna vecka så jag har inte hunnit tänka och analysera det hela så mycket.

Det känns lite konstigt att få jättemånga äggblåsor med Gonal-F och bara en enda med menopur. Jag är fortfarande väldigt tveksam till att den högre dosen 150 skulle göra susen. En höjning med 37,5. Min mamma undrade om jag inte skulle maila kliniken och fråga om jag inte skulle ha en högre dos efter att jag talade om min tveksamhet.

Men jag får anta att de har diskuterat och kommit fram till att 150 är nästa steg.

Det går inte att inte räkna på dagar. Efter gårdagens besked så kändes det som att jag kanske kan njuta av semestern 29 juli- 2 augusti.

Men idag vet jag inte. Att kånka på medicin och oroa sig för temperaturer är inte att njuta av semestern. Med min kropp så kan jag få mens imorgon. Om jag får mens tidigast den 31 juli så slipper jag ta med mig medicin. Fredag kväll är jag hemma.

Men om jag får mens den 29 eller 30 juli? Ska jag ta med mig medicin utifall att?

Den gynekolog jag har gått till de senaste gångerna har nästan två veckor ledigt från 7 augusti. Just då jag behöver ultraljud. Men jag får leta efter en annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar