tisdag 16 juli 2013

Dag 6 med sprutor

Första dagen där jag också tar en morgonspruta. Orgulutran.

Det var någon som tyckte att det gick så snabbt mellan mina IVF:er. Vet ni vad, jag tycker också det. Just nu har jag ännu inte riktigt greppat att jag håller på att ta sprutor. Förra gången var det mer allvar och man tänkte hela tiden på det.

Nu, så är det så att jaha klockan är efter nio på kvällen och det är snart dags att ta sprutan. Jag tänker mycket mindre på det nu. Det känns som att jag har tur som kommer ihåg att ta sprutorna. I morse när jag vaknade så kände jag på mig att det kanske är dag 6 idag. Jag hade inte kollat på schemat sedan jag tog första sprutan. Jag räknade dagarna och kollade schemat. Visst, det var så att jag skulle börja med orgulutran idag.

Men en bidragande sak till att det känns att det går snabbt är att min mens kom typ 10 dagar för tidigt.

Det ska vara en vanlig mens emellan försöken enligt läkaren.

Nästa ultraljud blir på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar