måndag 8 juli 2013

Trött på finnar

Sedan ett par dagar tillbaka så är det fullt av finnar i ansiktet. Jag kommer väl ha det så här i hela mitt liv. En följd av PCO:n alltså.

Jag skulle kunna acceptera att må dåligt, vara jättefinnig osv om jag vore gravid. Allt för att få ett friskt barn.

Igår var det Femmis-träff. Vi hade valt en restaurang som helt plötsligt hade valt att ha stängt på söndagar under sommaren. Men på andra sidan gatan så var Högalidsparken. På samma gata fanns en mataffär. Så det blev en oplanerad picknick. Det fanns massor av träd så skugga fick vi. Nästan tre timmar satt vi där och pratade. Vi hade verkligen tur med vädret.

Förra året när vi hade en träff i juli kom 3 personer. Nu var vi 10 st. Vi är även 48 st på vår mailinglista.

Jag önskar bara att fler på mailinglistan blir gravida. Att så många får kämpa så länge och därmed så få blir gravida inger inte direkt hopp till resten av oss.

Men jag känner att vi hjälper varandra till att bli gravida. Vi är lite varandras läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar