torsdag 4 juli 2013

Det blir inget läkarbesök

Efter lite mailande med läkaren idag så tyckte han att jag inte behövde göra ett ultraljud. Jag behöver bara göra ultraljud när jag ska börja med min nästa IVF.

Det hade varit skönt att få veta att kroppen klarade av en IVF. Jag vill inte få veta precis när jag tänkt börja med sprutorna att allt inte är ok och att jag måste vänta.

Jag vet ju inte när jag får mens nästa gång och jag hade ju tänkt att jag kanske kan börja med sprutorna utan att göra ett ultraljud om jag hade gjort ultraljud nu. Nu vet jag inte hur det blir.

Min Femmis-vän fick idag konstaterat att hon har fått missfall. Hon sa att det blir IVF nästa. Denna läkare hade också sagt att hon troligtvis har lite PCO. Hon var inte glad för hon har besökt många gynekologer under sitt försökande och ingen hade någonsin sagt det till henne.

Annars så tror jag att jag har symptom på en kommande ägglossning. Brösten känns annorlunda.

Jag har en Femmis-träff nu på söndag. Sedan är det ett uppehåll på fyra veckor tills nästa träff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar